Мій досвід

Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти
   Сучасне покоління дітей виростає у інформаційному середовищі,  роль учителя, як джерела інформації поступово зменшується, натомість збільшується важливість  навичок і вмінь учня самостійно здобувати потрібну іформацію й використовувати її згідно з поставленими завданнями. Учитель як особа, що навчає учнів вчитися, створює умови для їхньої самостійної роботи, скеровує учнів у русло цієї роботи, координує її й дає змогу самим приймати рішення, шукати варіанти та обирати найкращий, допомагає побачити свої досягнення та виявити і подолати труднощі. Іншими словами, навчає їх творчо мислити та творити,формує високі навчальні компетенції.
    Сьогодні школа повинна забезпечити формування і розвиток інтелектуальної, творчої та ініціативної особистості, здатної жити в принципово нових умовах, реалізувати себе в житті, бути успішною і сприяти розвитку суспільства. Це означає не лише дати учням певний обсяг знань і вмінь, але й сформувати людину, здатну творчо мислити, приймати рішення, мати свою позицію, брати на себе відповідальність, адаптуватися до умов життя, здатну до мобільності, швидкої зміни соціальних ролей.
  Саме інформаційно-комунікаційні технології, Інтернет є, на мою думку, надійним і суттєвим джерелом всесвітньої інформації, використовуючи  яку, вчитель просто змушений змінювати форми і методи роботи на уроці та використовувати ті з них, які формують практичні навики відбору та аналізу інформації, стимулюють самостійну роботу учнів з інформаційними технологіями. Інтернет являє собою величезний потенціал навчальних і виховних послуг і сам на сьогодні є значною частиною сучасної освіти.  Завдання  вчителя полягає в тому, щоб націлити учнів на знаходження необхідного матеріалу. Дістаючи з Інтернету навчальну інформацію, учні самостійно набувають навики. У них формується правильне розуміння значення комп’ютера у їхньому житті, який має виконувати функцію не іграшки і розваги, а функцію засобу навчання та розвитку. Власне учитель не просто може , а зобов'язаний допомогти учневі у цьому.
  У даний час вже існує покоління школярів, для яких звичнішим є сприйняття аудіовізуальної інформації, ніж друкарської . Треба визнати, що цю ситуацію не можна повернути назад: телебачення, відео, комп'ютер, Інтернет іінші телекомунікаційні мережі  невблаганно змінюють аудиторію, поступово перетворюючи «читачів» більшою мірою у «глядачів». Знання того, як функціонують медіа, як ми взаємодіємо з ними і як ми можемо використовувати їх із максимальною користю, стають необхідним компонентом компетентності сучасної людини. На жаль, учні  часто використовують інформаційні інтернет -  ресурси лише в «корисних цілях», наприклад, бездумно копіюючи готові реферати. Така діяльність не стає реальною базою для розвитку медіакомпетентності особистості. Пасивне сприйняття будь - якої інформації може привести до споживчого відношення до медіа, плагіату текстів, робіт, ідей, зрештою - достереотипного мислення і спотвореного світогляду. У протилежність такого роду підходам, «медіаосвіта (media education) визначається як навчання, яке прагне розвиватимедіакомпетентність,що розуміється як критичне і вдумливе відношеннядо медіа з метою виховання відповідальних громадян, здатних висловити власні думки на основі отриманої інформації. Це дає їм можливість використовувати необхідну інформацію, аналізувати її, ідентифікувати економічні, політичні, соціальні і культурні інтереси, які з нею пов'язані. З того, наскільки ефективно учень використовує інформацію, яку отримує із різних каналів масової комунікації, і сам створює повідомлення на мові медіа, можна говорити про його інформаційну грамотність, або іншими словами, медіа компетентність.